Inspiration

När jag håller på med design är det hela tiden viktigt för mig att leta och hitta inspiration. Skisstekniken är bland det svåraste för min del, jag tycker det är både svårt och tråkigt att rita saker precis så som dom ser ut. Jag tappar lätt intresset för bilder som är helt perfekta utan personlighet. Vill man ha en verklighetstrogen bild så kan man lika gärna ta ett foto! En illustratör som inspirerar mig otroligt mycket är Lovisa Burfitt. Jag älskar det enkla och snabba i hennes penseldrag, det ser så lätt ut och det blir så spännande och snyggt. Precis så vill jag också kunna uttrycka mig.

image372

Kommentarer
Postat av: Dashy

Jag älskar också hennes illustrationer! Jag har Lanvinskorna som hon ritat i min header och hennes bilder har inspirerat både en och flera gånger.

Postat av: Mathilda

Verkligen!

2007-12-19 @ 08:20:28
URL: http://www.ohyesohyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback