Leksands folkhögskola

Idag har vi varit på dagsutflykt till min blivande skola. Det var så himla fint och nu känns det så mycket mer verkligt att jag ska flytta snart. Bildsalarna var stora och vitmålade med gigantiska fönster, elevhemmet hade sjöutsikt och hela området hade och en lugn och skön atmosfär, nära till Leksand centrum som även det var himla hemtrevligt. Jag tror att vi såg minst 150 raggarbilar och att det enda matstället var Sibylla, men vi får helt enkelt vänja oss. Vi fick se några arbeten som tidigare elever hade gjort och det började minst sagt klia i fingrarna på mig. Receptionisten berättade att många av eleverna blir så inspirerade där att de sitter uppe hela nätterna och dricker kaffe och ritar och grejar. Det ska bli spännande.

image167image169
image170image171
Omgivningen runt skolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback