En juldikt

Detta var det bästa på länge!


Både rentjurar och renkor
får horn på sommaren.


Tjurarna fäller sina i
början av vintern.


Honorna behåller sina
horn tills de kalvat på våren.


Det betyder att alla
jultomtens renar är honor.


Det borde man ju ha
begripit.


Det måste vara kvinnor
som


klarar av att dra en fet
orakad karl i röda kläder,
till rätt adresser, runt hela


jorden, i ur och skur eller
i massor av snö, på en natt,
utan att fara vilse.


Dikten är lånad från Textilhögskolan i Borås


Kommentarer
Postat av: Emm

Fint. Jag kan också en juldikt:
Min jul, ska vara kul.
Min jul, får inte vara ful.
Som påsken den är gul,
ska min jul, vara kul.
Och snön ska vara vit.
Är den gul, har någon pissat på den.
Kanske en hund.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback