Snöstorm

Igår packade jag min lilla resväska sprängfull med vårkläder och gav mig av till Leksand med hopp om värme och ljus. När jag gick av tåget konstaterade jag förnöjt att det inte låg en enda snöflinga eller isfläck kvar på marken och att videkissarna var i full blom.

Imorse när jag drog upp rullgardinen ville jag skrika! 1 decimeter snö och mer på väg! Nu 6 timmar senare så faller flingorna fortfarande tätt och hoppet om vår är långt långt borta. Jag tänker dock inte slås ner av det utan jag ska trotsa vädergudarna och gå ut i mina låga tygskor som om ingenting har hänt. Jag har inga andra skor här så valet är inte mitt men det behöver ni inte säga till någon. I eftermiddag blir det tåg till Gagnef för att shoppa second hand på Tulavippan. Är det inte världens sötaste namn så säg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback