Kollaps

Snart åker jag tillbaka till Leksand efter en vecka i Berga med jobb och slapp. Det ska bli skönt att komma bort lite och tänka. Jag har börjat fundera mycket på framtiden eftersom att det inte är många veckor kvar på min utbildning nu. Med sportlov, påsklov, röda dagar, studiebesök, Valborg o.s.v. så är det inte många hela och vanliga veckor kvar. Tiden går skrämmande fort.

Det enda jag varit säker på dom senaste åren har ställts på ända. Det verkar som att jag och min nuvarande livskamrat vill helt olika saker med våra liv och bara sådana tankar är skrämmande. Att planera en framtid för bara mig känns svårt, stort och läskigt men kanske nödvändigt.

Ska jag ta massa lån och fortsätta plugga nåt jag inte är 100 % säker på? Ska jag ha råd och flytta hemifrån innan jag kvävs av alla bråk mellan mina systrar? Ska jag släppa allt och bara dra iväg ett tag och försöka "hitta mig själv"?

Jag vet inte om jag vill längre och det gör mig så jävla ledsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback