Underbar helg

I helgen har Leksand bjudit på snöstorm. När jag drog upp rullgardinen igår så skrek jag högt! "Det här är ett jävla skämt!" Marken var täckt med snö och det såg ut som värsta vinterlandet! Jag tror det kom upp emot 2 dm snö igår. 17 maj! Exakt en vecka tidigare hade vi suttit i solen i linne med en mjukglass i handen, brännt oss och svettats. Helt otroligt! 

Idag har det mest töat och liljekonvaljerna börjar titta fram igen. Trots detta kaos har den här helgen varit underbar. Pelle kom hit tidigt i fredags, vi köpte upp oss på godis, filmer och god mat och låste in oss på mitt rum. Vi gick inte ut därifrån föränn vid 16 idag för att gå och äta och sen vinka av Pelle vid tåget. Dröm-mys-helg! Nu blir det varm choklad, kanelbullar och Parlamentet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback