Carl Larsson

I fredags var klassen på Waldemarsudde och tittade på en uttällning om Carl Larsson. Han var helt fantastisk! Vilket liv de levde, han och hans vackra Karin. De verkar ha varit så otroligt lyckliga och deras hem var som den vackraste idyll. Jag blev helt tagen. Nu tänker jag läsa hans självbiografi "Jag".



Att han sedan skrev såhär till Prins Eugen är ju bara helt underbart:
"om det inte vore så att jag skrev till självaste prinsen så skulle jag avsluta dessa enkla rader med Tjenis..."

Varför åkte jag inte till Lilla Hyttnäs när jag bodde i Leksand?

Kommentarer
Postat av: snusförnuftiga tanten

För att du var ettochetthalv år yngre och lika mycket mindre förståndig då!

2009-03-15 @ 20:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback