Skrik-och-gap-sjukan

Jag är olydig. Jag stannade hemma från skolan idag för jag behövde sova. Det känns inte helt okej.

Jag håller på att skriver ett arbete om handväskans historia. Har ni hört något så fånigt? Den första väskan hette tydligen réticule så det passar ju bra. Det sjuka är att våran lärare har förbjudit oss att använda internet som källa. "Det är inte förstahandsinformation". VEM använder INTE internet idag. Leta i böcker tar ju världens evighet! (tror att detta uttalande är en stark kandidat till dagens i-landsproblem)

Näehäe, sagt och gjort så gick jag till Åkersbergas bibliotek för första gången på x-antal år. När jag hade valt mina böcker och skulle stämpla lånekortet så mindes jag plötsligt varför. En liten fin skuld på 147 kr sedan år 2004. Pino. Sen så ursäktade sig biblotekarien för att jag fick så snuskiga pengar tillbaka utav henne. Eh, okej vad menade hon med det? Jag får väl ha överseende med en dam som jobbat på bibliotek i hundra år utan att ha fått skrik-och-gap-sjukan.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Ungefär..

Jag slutade inte röka.

Men väskan är gammal.



Jag är ganska sämst.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback